سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشیدن همانند دیدن نیست ، چه بود که دیده‏ها چیزى را چنانکه نیست نشان دهد ، لیکن خرد با کسى که از آن نصیحت خواهد خیانت نکند . [نهج البلاغه]   بازدید امروز: 2  بازدید دیروز: 16   کل بازدیدها: 106623
 
ذکر
 
آیات منقوش بر نگین پیامبران و امامان
نویسنده: مهدی نصیری(شنبه 87/3/4 ساعت 4:39 عصر)
  • حضرت آدم (ع):
    الف- " لا اله الا الله "[1] آیه 19 سوره محمد (ص) و 35 صافات
    ب- " محمد رسول الله "1 آیه 29 سوره فتح
    حضرت نوح (ع):
    " لا اله الا الله "1 آیه 19 سوره محمد (ص) و 35 صافات
    حضرت ابراهیم (ع):
    الف- " لا اله الا الله " آیه 19 سوره محمد (ص) و 35 صافات
    ب- " محمد رسول الله " آیه 29 سوره فتح
    ج- " لا حول و لا قوه الا بالله " آیه 39 سوره کهف
    د- " حسبی الله " آیه 38 سوره زمر و 129 سوره توبه
    ه- " فوضت امری الی الله " آیه 44 سوره غافر1
    حضرت محمد (ص):
    الف- " لا اله الا الله " آیه 19 سوره محمد (ص) و 35 صافات.
    ب- " محمد رسول الله " آیه 29 سوره فتح.1
    حضرت علی (ع):
    الف- قبل از خلافت- " الله الملک " آیه 114 سوره طه و 116 مومنون[2]
    ب- بعد از خلافت- " الملک لله الواحد القهار " آیه 16 سوره غافر2
    امام حسن مجتبی (ع):
    " العزه لله " آیه 65 سوره یونس و 139 نساء1
    امام حسین (ع):
    " ان الله بالغ امره " آیه 3 سوره طلاق1
    امام سجاد (ع):
    " ان الله بالغ امره " آیه 3 سوره طلاق1
    امام محمد باقر (ع):
    " ان الله بالغ امره " آیه 3 سوره طلاق1
    امام جعفر صادق (ع):
    " الله ولیی ( و عصمتی من خلقه ) آیه 196 سوره اعراف
    امام موسی کاظم (ع):
    " حسبی الله " آیه 38 سوره زمر و 129 سوره توبه1
    امام رضا (ع):
    " حسبی الله " آیه 38 سوره زمر و 129 سوره توبه1
    امام هادی (ع):
    "الله ربی" (وهو عصمتی من خلقه)[3] آیه 38 سوره کهف، 51 آل عمران، 72 و 117 مائده، 56
    هود، 36 مریم و 10 شوری
    امام حسن عسگری (ع):
    " سبحان من له مقالید السموات و الارض "3 آیه 63 سوره زمر و 12 شوری


[1] بحار الانوار جلد 11 ص 62 و 63 
[2] مفاتیح الجنان
[3] مستدرک سفینه البحار



نظر بدهید( )

دل بیمار
نویسنده: مهدی نصیری(دوشنبه 87/2/30 ساعت 10:38 صبح)

هر بیگانه ای که بدانست دل او بینا نیست، تواند بود که بینا شود.

بیمار دل را طبیب گوید:

که اول تو را بباید رفتن به صحرا و طلب کردن که در صحرا کرمی ست که آن کرم به روز از سوراخ بیرون نیاید، الا به شب، و در آن کرم آن خاصیت است که چون نفس بزند، از دهان او را روشنایی پدید آید، همچون درخشیدن آتش از میان آهن و سنگ. پس کرم در صحرا به آن روشنایی تفرج کند و قوت خود به دست آرد.

آن کرم را پرسیدند که تو چرا به روز در صحرا نگردی؟ گفت مرا خود از نفس خود روشنی هست ، چرا باید زیر بار منت آفتاب رفتن و به روشنایی نور او جهان دیدن؟

بیچاره تنگ حوصله است، خود نمیداند که آن روشنایی نفسِ وی همه از آفتاب است.

بیمارِ دل چون کرم را به دست آرد هم بر روشنایی آن کرم بیند که غذای کرم کدام گیاه است او نیز همان خورد. چندان مدت که در وی نیز آن خاصیت پدید آید که در انفاس وی نیز روشنایی پیدا شود. این مقام اول است.

بعد از آن ، به دریای بزرگ رود و بر کناره های دریا مترصد باشد که گاوی ست در دریا که در شب از دریا به ساحل آید و به نور گوهر شب افروز چرا کند. و آن گاو بر گوهر شب افروز با آفتاب خصومت دارد: یعنی به روز نورِ گ.هر شب افروز فرو میگیرد و روشنی نفس باطل میکند. بیچاره خود نمیداند که مدد هر روشنی از آفتاب است. پس بیمار هم به نور گوهر شب افروز طلب کند که آن گیاه کدام است که گاو می خورد وی را نیز همان باید خوردن چندان مدت که در دل وی نیز عشق گوهر شب افروز پدید آید و آن مقام دوم باشد.

و آن گه ، وی را بر کوه قاف باید رفت و آنجا درختی ست که سیمرغ آشیان بر آن درخت دارد. آن درخت را به دست آرد و میوه ی آن درخت خورد. و آن مقام سوم است.

بعد از آن ، طبیب حاجت نباشد که او خود طبیب شود.

فی حالت طفوایت، شهاب الدین یحیای سهروردی( شیخ اشراق)



نظر بدهید( )

سخن با نا اهلان
نویسنده: مهدی نصیری(شنبه 87/2/28 ساعت 2:25 عصر)

اکنون تو نمی دانی که چون با نااهل سخن گویی، سیلی خوری و سخنی که فهم نکنند بر کفر و دیگر چیزها حمل کنند و هزار چیز از اینجا تولد کند

شیخ را گفتم: چون مذهب و اعتقاد پاک است مرا                               از طعنه ی نا اهل چه باک است مرا؟

مرا گفت: هر سخن به هر جای گفتن خطاست و هر سخن از هر کس پرسیدن هم خطاست. سخن از اهل، دریغ نباید داشت که نااهل را خود از سخن مردان ملال بود. مثال دل نااهل و بیگانه از حقیقت همچنان است که فتیله ای که به جای روغن آب به او رسیده باشد. چندان که آتش به نزد او بری، افروخته نشود. اما دل آشنا همچو شمعی است که آتش از دور به خود کشد و افروخته شود.

اکنون حدیث صاحب سخن از نور خالی نباشد. پس نور در شمع گیرد نه در فتیله ی تر .

و شمع تن خود در سرِ سوز دل کند و چون شمع نماند، آتش نیز نماند. اهل معنی نیز تن در سرِ سوز دل کنند. اما چون تن نماند روشنایی زیادت شود و به آشنایی کشد.

فی حالت طفولیت، شهاب الدین یحیای سهروردی (شیخ اشراق)



نظر بدهید( )

<      1   2   3   4      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درد دل با خدا
10 - مقام دهم - تهذیب
9 - مقام نهم - ریاضت
میلاد عشق مبارک
8 - مقام هشتم - جهاد
بی نیازترین بی نیازها
به کجا چنین شتابان ؟
7 - مقام هفتم - صبر
6 - مقام ششم - قصد
5 - مقام پنجم - ارادت
4 - مقام چهارم - فتوت
3 - مقام سوم - انابت
2- مقام دوم - مروت
1 - مقام اول - توبه
منازل عرفان
[همه عناوین(27)][عناوین آرشیوشده]

|  RSS  |
|  Atom  |
| صفحه اصلی |
| شناسنامه |
| پست الکترونیک |
| مدیریت وبلاگ من |


درباره من
ذکر
مهدی نصیری
نام: مهدی نصیری تولد: 1351 مدرک تحصیلی: فوق لیسانس حسابداری

آرشیو موضوعی
صد میدان[12] . نکاتی از ...[7] . نهج البلاغه . حکایت . صحیفه سجادیه .
مطالب بایگانی شده
اطلاعات
حکایت

عضویت در خبرنامه
  پیوندهای روانه
صالحین شیعه [27]
رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند [71]
[آرشیو(2)]


لینک دوستان من
ذکر
اخلاق
توهمات قرن 21
صور اسرافیل
اس ام اس و مطالب طنز و عکس‏های متحرک
زورخانه باباعلی
دلی که شکسته بود
زنان در جهان
افرایش صدای گوشی+راه کسب درآمد از اینترنت+عکس بازیگران خانم خارج
Lovely
پاتوق جوانان
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
وبلاگ تخصصی کامپیوتر - شبکه - نرم افزار
شادی (زمزمه های دلتنگی )
ایحسب الانسان ان یترک سدی


لوگوی دوستان من